Celem konkursu jest upowszechnienie wśród młodego pokolenia Polaków wiedzy na temat korzyści środowiskowych i ekonomicznych jakie daje wykorzystywanie Odnawialnych Źródeł Energii (OZE), a w szczególności ogniw fotowoltaicznych. W konkursie mogą brać udział uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych wszystkich typów.
Rodzaj wsparcia: | NAGRODA RZECZOWA | |
Budżet programu: | 30.000 zł. | |
Wysokość wsparcia: | 100%. | |
Wkład własny: | 0%. | |
Czas trwania projektu: | do 31 maja roku następującego po ogłoszeniu naboru wniosków. | |
Partner zagraniczny: | NIE | |
Składanie wniosków przez internet: | TAK | |
Kto może złożyć wniosek ? | ||
Zespół składający się z uczniów (maks. 10 osób) uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych wszystkich typów (licea ogólnokształcące, technika, zasadnicze szkoły zawodowe) z całej Polski. W skład każdego zespołu wchodzi również opiekun. Jedną szkołę może reprezentować tylko jeden zespół. |
||
Na co można uzyskać wsparcie ? | ||
Realizacja uczniowskiego projektu dotyczącego zastosowania instalacji fotowoltaicznych w budynkach mieszkalnych. | ||
Opis: | ||
Organizatorem konkursu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska. Konkurs ma charakter ogólnopolskiej, międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Cele: – upowszechnienie wśród młodego pokolenia Polaków wiedzy na temat korzyści środowiskowych i ekonomicznych jakie daje wykorzystywanie Odnawialnych Źródeł Energii (OZE), a w szczególności ogniw fotowoltaicznych; – przedstawienie praktycznych możliwości zastosowania ogniw fotowoltaicznych w funkcjonowaniu domów jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz budynków urzędowych oraz upowszechnienie tej wiedzy wśród społeczności lokalnych. Cele szczegółowe konkursu: 1. Upowszechnienie wiedzy dotyczącej energii odnawialnej oraz ogniw fotowoltaicznych. 2. Zaznajomienie społeczeństwa z pojęciem „prosument”, charakteryzującym osobę będącą zarazem producentem i konsumentem energii elektrycznej, wytwarzanej we własnym gospodarstwie domowym. 3. Upowszechnienie wiedzy dotyczącej korzyści środowiskowych i ekonomicznych, jakie płyną z wykorzystania technologii odnawialnych źródeł energii. 4. Wspieranie rozwoju technologii odnawialnych źródeł energii. 5. Promocja ogniw fotowoltaicznych jako odnawialnego źródła energii elektrycznej. 6. Stworzenie łatwej w obsłudze platformy umożliwiającej obliczanie zużycia energii oraz dokonywania obliczeń oszczędności związanych z wykorzystaniem ogniw fotowoltaicznych. 7. Bezpłatne udostępnienie narzędzi informatycznych, które umożliwią samodzielne wstępne dobranie systemów fotowoltaicznych i wyliczenie korzyści środowiskowych i ekonomicznych z tego tytułu.. 8. Zdobycie przez uczniów umiejętności wyliczenia zużycia energii elektrycznej przez budynek. 9. Nabycie przez młodzież nowych umiejętności związanych z oszczędzaniem i domowymi wydatkami. 10. Nabycie przez młodzież umiejętności realizowania projektów – działania w grupie, przełamywania barier w stosunku do rówieśników jak również innych środowisk, do których kierowana jest wiedza ekologiczna. 11. Nabycie przez młodzież umiejętności dostosowania promocji do charakteru realizowanego projektu. 12. Wzmocnienie umiejętności wykorzystania w praktyce wcześniej zdobytej wiedzy oraz samodzielnego, kreatywnego myślenia. Konkurs jest podzielony na 2 etapy. Każdy etap rozpoczyna się zdobyciem wskazanej wiedzy a następnie realizowane są przez uczniów zadania pokazujące praktyczne jej wykorzystanie. Każdy etap kończy się przygotowaniem raportu, w którym uczestnicy sprawozdają organizatorowi wykonane czynności. ETAP I – ENERGIA SŁOŃCA DLA DOMU: 1. Zbudowanie szkolnego zespołu konkursowego. 2. Zdobycie wiedzy na temat źródeł energii ze szczególnym uwzględnieniem energii odnawialnej. 3. Zdobycie wiedzy na temat fotowoltaiki. 4. Pozyskanie do współpracy właścicieli domów jednorodzinnych, zainteresowanych udziałem w projekcie. 5. Obliczenie zapotrzebowania energetycznego budynków mieszkalnych. 6. Obliczenie uciążliwości dla środowiska budynków mieszkalnych – wysokość emisji CO 2 do atmosfery i jej kompensacja. 7. Dobranie wielkości systemu fotowoltaicznego adekwatnego do zapotrzebowania energetycznego domów mieszkalnych i obliczenie wynikających z tego oszczędności. 8. Spotkanie z właścicielami domów, dla których wykonano obliczenia. ETAP II – ZARABIAJ NA SŁOŃCU: 1. Promocja OZE i fotowoltaiki w środowisku szkolnym. 2. Wykonanie prezentacji oraz przeprowadzenie apelu szkolnego. 3. Przygotowanie lokalnych kampanii promujących konferencje uczniowskie i możliwości zastosowania w praktyce gospodarstw domowych mikroinstalacji OZE – na przykładzie ogniw fotowoltaicznych. 4. Zorganizowanie konferencji dla społeczności lokalnych promujących energię ze źródeł odnawialnych, a w szczególności z fotowoltaiki, z podkreśleniem korzyści ekonomicznych i środowiskowych. Prace konkursowe oceniane są oddzielnie w dwóch kategoriach: – szkoły podstawowe, – szkoły ponadpodstawowe. Nagrody: – 3 nagrody za zdobycie najwyższych wyników w pierwszym etapie, – 3 nagrody za zdobycie najwyższych wyników w drugim etapie, – 3 nagrody grand prix, za zdobycie najwyższych wyników łącznie za pierwszy i drugi etap. |
||
Termin składania wniosków: | ||
10 grudnia 2019 | ||
Źródło / Więcej informacji: | ||
http://postawnaslonce.pl/ | ||
Kontakt: | ||
http://postawnaslonce.pl/kontakt |
Ważne
KONKURS NA TEMAT OZE
Wysokość wsparcia
100%.
Budżet programu
30.000 zł.
Wnioskowanie przez internet
- Tak
Partner zagraniczny
- Nie
Wnioskodawca
- Osoba fizyczna
- Szkoła
Rodzaj wsparcia
- nagroda