AKTUALNE TEMATY

Twój prąd, twój wniosek online

Obraz loretta menchini z Pixabay
Ruszył drugi nabór o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd”. Wniosek o wsparcie można złożyć przez internet.
– Aby online złożyć wniosek o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Zainteresowanie naszą e-usługą pokazuje, że wiele osób na nią czekało. W pierwszym naborze skorzystało z tej możliwości kilka tysięcy osób – dodaje szef MC.
„Mój prąd” to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV) dla osób fizycznych. To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).
Oferowane dofinansowanie w formie dotacji pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji, ale nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie.
Drugi nabór wniosków o dofinansowanie potrwa do 18 grudnia 2020 r. Zasady programu nie zmieniają się.
Oszczędzaj prąd
Chcesz złożyć wniosek online, ale nie wiesz od czego zacząć?
W pierwszym kroku przygotuj elektroniczne wersje niezbędnych dokumentów, które trzeba załączyć do wniosku.
Oto, o jakie dokumenty chodzi:
– kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
– dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
– zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,
– oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
Należy również pamiętać o loginie i haśle do profilu zaufanego (PZ). Jeśli wnioskodawca nie ma założonego profilu zaufanego, może go założyć na stronie www.pz.gov.pl
– Z profilu zaufanego korzysta już niemal 5 milionów Polaków. Jego wciąż rosnąca popularność jest najlepszym dowodem na to, że warto go mieć – mówi minister Marek Zagórski.
Co dalej? Pierwszy krok to wizyta na portalu GOV.PL. Będąc tam należy zalogować się do panelu Mój GOV i wybrać e-usługę „Skorzystaj z programu Mój prąd”.
Oto kolejne wskazówki:
– Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
– Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
– Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.
– Dołącz wymagane załączniki.
– Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
– Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.
Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na skrzynkę ePUAP wnioskodawcy na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji, www.gov.pl.

Polecamy nasze profile w mediach społecznościowych:

{"popup_goal":"social-traffic","popup_type":"push-notification","gen_btn_text":"Subscribe","fullscreen_popup":"","slider_slide_time":"","when_popup_appear":"page_load","delay":"0","x_second":"0","x_scroll":"0","disappear":"0","exptime":"0","hideclsbtn":"0","clsonesc":"1","email_subject":"","email_heading":"","thank_you_msg":"","email_message":"","popup_ID":22276}