AKTUALNOŚCI

#100SekundWMuzeum – konkurs na wideo z ulubionego muzeum

Fot. Danuta Matloch. Źródło: Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, gov.pl.
Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu ogłosiło konkurs na krótki film dotyczący ulubionego muzeum. Laureaci konkursu otrzymają nagrody w postaci indywidualnego zwiedzania wybranej instytucji wraz z przewodnikiem i grupą przyjaciół. Na zwycięzców konkursu czeka również sprzęt elektroniczny do tworzenia własnych wideo.
Celem akcji #100SekundWMuzeum jest zachęcenie młodych ludzi do zwiedzania muzeów, poznawania historii i kultury poprzez pokazanie, że dzisiejsze muzea to instytucje atrakcyjne, multimedialne i poprzez nowoczesne technologie w pełni przygotowane na to, by przyjąć młodego człowieka i wprowadzić go w fascynujący świat kultury.
Eksponowane w muzeach fascynujące dzieła sztuki, świadectwa naszej historii prezentowane w bardzo atrakcyjny sposób i wsparte nowymi technologiami, docierają do coraz większego grona odbiorców, przyciągają młodych ludzi, budzą emocje i zainteresowanie kulturą. Dzisiaj chcemy, aby to właśnie młodzi odbiorcy, opowiedzieli nam o tym, jakie wrażenia wywołuje w nich wizyta w muzeum, czego tam poszukują, co zwraca ich uwagę. Poprzez konkurs i zachęcenie do nagrania wideo zapraszamy młodych ludzi do wyjątkowego świata sztuki. Wpiszcie muzeum w swój plan – zachęca minister kultury, dziedzictwa narodowego i sportu prof. Piotr Gliński.
Organizatorzy konkursu szczególnie polecają skorzystanie z oferty tworzonej „Sieci nowoczesnych muzeów“. Składa się na nią ponad 200 instytucji w całej Polsce – działających lub nowo powstających, poświęconych przede wszystkim polskiej historii, takich jak Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, Muzeum Historii Polski w Warszawie, Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, Muzeum Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej, Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku, Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL w Warszawie czy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce.
Część muzeów tworzących „Sieć nowoczesnych muzeów” stanowią muzea martyrologiczne i miejsca pamięci opowiadające o bolesnej historii Polski i świata. Ze względu na charakter tych miejsc organizatorzy konkursu przypominają o zachowaniu należytego szacunku i przestrzegania regulaminu dotyczącego używania sprzętu elektronicznego (w tym nagrywania i robienia zdjęć).

Jury będzie oceniać nagrane smartfonem i przesłane przez uczestników około półtoraminutowe (umowne 100 sekund) wideo.
Filmik powinien przedstawiać emocje i wrażenia z obejrzanych wystaw w polskim lub związanym z Polską zagranicznym muzeum. Praca konkursowa nie musi dotyczyć jedynie muzealnych wnętrz, może również prezentować np. ogrody lub parki, stanowiące nieodłączną część niektórych muzeów.
Wideo należy przesłać na adres e-mailowy 100sekundwmuzeum@kulturaisport.gov.pl oraz umieścić go na swoim profilu w mediach społecznościowych dodając hashtag #100SekundWMuzeum.
Zdobywcy pierwszego i drugiego miejsca jako nagrodę otrzymają dla siebie i rodziny lub grupy przyjaciół (łącznie do 10 osób) możliwość indywidualnego zwiedzania muzeum wybranego z listy umieszczonej na podstronie akcji:
https://www.gov.pl/web/kulturaisport/sto-sekund-w-muzeum.
Laureatom podziwiającym wystawy będzie towarzyszył w roli przewodnika kurator danej placówki.
Ponadto zwycięzca konkursu otrzyma kamerę sportową GOPRO HERO8 Black.
Laureat drugiego miejsca oprócz indywidualnego zwiedzania otrzyma również gimbal marki DJI OSMO Mobile 4.
Trzecie miejsce zostanie nagrodzone gimbalem marki DJI OSMO Mobile 4.

Źródło: Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, gov.pl.
Fot. Danuta Matloch. Źródło: Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, gov.pl.

Polecamy nasze profile w mediach społecznościowych:

{"popup_goal":"social-traffic","popup_type":"push-notification","gen_btn_text":"Subscribe","fullscreen_popup":"","slider_slide_time":"","when_popup_appear":"page_load","delay":"0","x_second":"0","x_scroll":"0","disappear":"0","exptime":"0","hideclsbtn":"0","clsonesc":"1","email_subject":"","email_heading":"","thank_you_msg":"","email_message":"","popup_ID":22276}