Celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych. Wnioski o granty mogą składać jednostki samorządu terytorialnego (JST) wraz z jednostkami podległymi (z ograniczeniem do jednostek sektora publicznego, z wyłączeniem placówek ochrony zdrowia).
Rodzaj wsparcia: |
DOTACJA |
Finansowanie: |
ZALICZKA |
Budżet naboru wniosków: |
1.762.235.453 zł. |
Wysokość wsparcia: |
maks. 79,71%: – gminy: od 200.000 zł do 850.000 zł; – powiaty oraz samorządy wojewódzkie: do 850.000 zł. Kwota dofinansowania (środku UE oraz środki BP) wyliczona została w oparciu o następujący wzór: Sposób wyznaczania poziomu dofinansowania dla grantobiorców w projekcie i jest uzależniona od liczby mieszkańców danej JST. |
Wkład własny: |
min. 20,79%. |
Czas trwania projektu: |
maks. 24 miesiące od dnia wejścia w życie Umowy o powierzenie Grantu, jednak nie później niż do 30.06.2026. Dopuszcza się kwalifikowalność wydatków poniesionych w okresie od dnia 01.06.2023 do dnia zakończenia realizacji Projektu Grantowego określonego w Umowie o powierzenie Grantu. |
Partner zagraniczny: |
NIE |
Składanie wniosków przez internet: |
TAK |
Kto może złożyć wniosek ? |
Jednostki samorządu terytorialnego (JST) wraz z jednostkami podległymi (z ograniczeniem do jednostek sektora publicznego, z wyłączeniem placówek ochrony zdrowia). |
Na co można uzyskać wsparcie ? |
1.Obszar organizacyjny. Środki można przeznaczyć na następujące działania (usługi): – opracowanie, wdrożenie, przegląd, aktualizacja dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI), w tym między innymi wprowadzenie lub aktualizacja polityk bezpieczeństwa informacji (PBI), na analizy ryzyka (w tym opracowanie i wdrożenie metodyk), np. procedury: obsługi incydentów, ciągłości działania i zarządzania kryzysowego, stosowania kryptografii i szyfrowania, kontroli dostępu, bezpieczeństwa pracy zdalnej, używania urządzeń mobilnych, itp.; – audyt SZBI, audyt zgodności KRI/uoKSC przez wykwalifikowanych audytorów, (re‑)certyfikacja SZBI na zgodność z normami. 2. Obszar kompetencyjny. Środki można przeznaczyć na następujące działania (usługi): – podstawowe szkolenia (lub dostęp do platform szkoleniowych) budujące świadomość cyberzagrożeń i sposobów ochrony dla pracowników JST; – szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla wybranych przedstawicieli kadry JST, istotnych z punktu widzenia wdrażanej polityki bezpieczeństwa informacji i systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji; – szkolenia specjalistyczne dla kadry zarządzającej i informatyków w zakresie zastosowanych (planowanych do zastosowania) środków bezpieczeństwa w ramach projektu grantowego; – szkolenia powiązane z testami socjotechnicznymi, które będą weryfikować świadomość zagrożeń i reakcji personelu, w szczególności reagowanie specjalistów posiadających odpowiednie obowiązki w ramach SZBI w zgodzie z przyjętymi procedurami. 3. Obszar techniczny. Środki można przeznaczyć na następujące działania (usługi): – zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów teleinformatycznych, w tym urządzeń, oprogramowania i usług zapewniających prewencję, detekcję i reakcję na zagrożenia cyberbezpieczeństwa, z niezbędnym wsparciem producenta; – zakup, wdrożenie i utrzymanie rozwiązań ciągłego monitorowania bezpieczeństwa, skanery podatności, zarządzanie podatnościami, zarządzanie zasobami IT i aktywami podlegającymi ochronie oraz innych rodzajów narzędzi wymienionych poniżej w katalogu klas rozwiązań; – zakup, wdrożenie, konfiguracja oraz utrzymanie urządzeń i oprogramowania z zakresu cyberbezpieczeństwa; – zakup usług wsparcia realizowanych przez zewnętrznych ekspertów z zakresu cyberbezpieczeństwa; – zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów lub usług na potrzeby operacyjnych centrów cyberbezpieczeństwa (SOC), także jako element Centrum Usług Wspólnych; – zakup testów i badań bezpieczeństwa, dostępu do informacji bezpieczeństwa (np. ang. feeds) oraz inne usługi integracyjne dotyczące obszaru cyberbezpieczeństwa. |
Informacje dodatkowe: |
Projekt grantowy pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” jest realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC), Działanie 2.2. pn. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”. Beneficjentem projektu jest Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC). Projekt jest realizowany w partnerstwie z NASK – Państwowym Instytutem Badawczym (NASK PIB). Program FERC jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Cel: zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych. |
Termin składania wniosków: |
13 października 2023 |
Źródło / Więcej informacji: |
Ogłoszenie o naborze wniosków |
Kontakt: |
NASK PIB T: +48 22 182 22 94 (poniedziałek – piątek, 8:00-16:00) ![]() |
Temat:
GRANTY NA ZWIĘKSZENIE POZIOMU BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI JST
Wysokość wsparcia:
maks. 79,71%: - gminy: od 200.000 zł do 850.000 zł; - powiaty oraz samorządy wojewódzkie: do 850.000 zł. Kwota dofinansowania (środku UE oraz środki BP) wyliczona została w oparciu o następujący wzór: Sposób wyznaczania poziomu dofinansowania dla Grantobiorów w projekcie i jest uzależniona od liczby mieszkańców danej JST.
Budżet naboru wniosków:
1.762.235.453 zł.
Wnioskowanie przez internet:
- Tak
Partner zagraniczny:
- Nie
Finansowanie:
- zaliczka
Wnioskodawca:
- Gmina
- Powiat
Rodzaj wsparcia:
- dotacja