-1.2 C
Warszawa
wtorek, 14 stycznia, 2025

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych startuje w lutym przyszłego roku

DOFINANSOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem o wartości 1,6 mld zł, pochodzącym ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego przyszłego roku.

Nowa odsłona programu „Mój elektryk” z budżetem ponad 1,6 miliarda złotych pozwoli dofinansować prywatne inwestycje w auta elektryczne – zarówno osób fizycznych, jak i prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. To, obok dotacji do zeroemisyjnego transportu publicznego i infrastruktury na potrzeby stacji ładowania, zapewnia kompleksowe wsparcie elektromobilności. Jednym z priorytetów nowej strategii działania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest poprawa jakości powietrza, której nieodłącznym elementem jest rozwój niskoemisyjnego transportu” – powiedział Paweł Augustyn, zastępca prezesa zarządu NFOŚiGW.

Kiedy rozpocznie się nabór wniosków ?

Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”. Aktualnie wdrażany program „Mój elektryk” potrwa do 31 stycznia 2025 r. lub do wcześniejszego wyczerpania środków. Nabór wniosków w ramach nowego programu dopłat do samochodów elektrycznych rozpocznie się w lutym 2025 r.

Maksymalna kwota wsparcia

Beneficjenci programu – osoby fizyczne, osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą –  będą mogły otrzymać do 40 tys. zł dotacji na zakup, leasing, wynajem długoterminowy nowego samochodu elektrycznego.

Nowy program przewiduje dotacje do zakupu lub leasingu/ wynajmu długoterminowego pojazdów elektrycznych kategorii M1 dla dwóch grup beneficjentów:
– osób fizycznych (zakup pojazdu wykorzystywanego w celach prywatnych);
– osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

Celem programu jest dofinansowanie do zakupu/ leasingu/ wynajmu długoterminowego ok. 40 tysięcy bezemisyjnych aut. 

Maksymalna cena zakupu pojazdu kwalifikującego się do uzyskania wsparcia to 225 tys. zł netto (bez VAT), podczas gdy w obecnym programie jest to 225 tys. zł brutto (z VAT).

Maksymalna kwota dotacji z programu wyniesie 40 tys. zł (kwota obejmuje premie za złomowanie pojazdu spalinowego oraz dochód wnioskodawcy nieprzekraczający 135 tys. zł).

Limit przebiegu nowego samochodu kwalifikującego się do dofinansowania wynosić będzie 6 tys. km.

Szczegółowe informacje

Szczegółowe informacje na temat programu zostaną opublikowane w najbliższym czasie na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Najnowsze